Nové pneumatiky nesú označenie Goodyear KMAX S na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5 a Goodyear KMAX D na hnanú nápravu s rozmerom 315/45R22.5. Rozmer 375/45R22.5 je v odvetví celkom nový a Európska technická organizácia pre pneumatiky a ráfiky (European Tyre and Rim Technical Organisation; ETRTO) ho len nedávno pridala na oficiálny zoznam povolených rozmerov. Obe nízkoprofilové nákladné pneumatiky predstavujú dôležitý krok pre celé odvetvie nákladnej dopravy, ktoré sa trvalo snaží o zvyšovanie ukazovateľov prepravenej hmotnosti na kilometer pri dodržaní stanovených výškových limitov pre cestné vozidlá. Aby sa mohla zvýšiť nákladová kapacita nad 100 m3, mnoho dopravcov sa spolieha na návesy Megatrailer s vnútornou výškou tri metre. Nová kombinácia pneumatík môže vyriešiť tieto problémy, ktoré prevádzku takých návesov často sťažujú, alebo úplne znemožňujú. Ide o ďalší príklad toho, že Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a stále prichádza s novými nezvyklými riešeniami.
Nová pneumatika KMAX D na hnanú pneumatiku znižuje výšku hornej hrany podvozku a sedla návesu o 5 až 6 centimetrov na 91 centimetrov, zatiaľ čo KMAX S na riadenú nápravu znižuje výšku prednej nápravy asi o 2 až 3 centimetre[1]. Umožňuje to udržiavať dostatočnú medzeru medzi ťahačom a návesom pri manévrovaní s vozidlom. Aj pri maximálnej výške vozidla 4 metre tak možno využívať návesy s vnútornou výškou 3 metre, ktoré umožňujú prepravný objem nad 100 m3 a maximálne zvyšujú efektívnosť prepravy. Nové pneumatiky dovoľujú zaťaženie 8,0, resp. 11,6 ton na nápravu a sú alternatívou pneumatík 355/50R22.5 na riadenú a 295/55R22.5 na hnanú nápravu. Spočiatku ich bude Goodyear dodávať ako originálnu výbavu len spoločnosti DAF a neskôr i ako popredajné náhrady.

„Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a tieto nové pneumatiky, najmä vôbec prvé na riadenú nápravu s rozmerom 375/45R22.5, sú toho ďalším dôkazom. Zaviazali sme sa našim zákazníkom, že budeme vyvíjať inovácie podľa ich potrieb a prichádzať s riešeniami, ktoré budú dnes i v budúcnosti pomáhať znižovať ich TCO, celkové náklady na vlastníctvo vozidla,“ povedal Benjamin Willot, riaditeľ marketingu úžitkových vozidiel spoločnosti Goodyear v Európe, na Blízkom východe a v Afrike. „Vývoj pokrýval nielen využitie nových technológií pri konštrukcii pneumatík, ale aj nové výrobné procesy nevyhnutné na dosiahnutie stanovených cieľov. Jeho výsledok našim zákazníkom pomôže ďalej zvyšovať užitočné zaťaženie a zlepšiť tak efektívnosť prevádzky a ziskovosť.“
Goodyear stojí na čele inovácií v celom odvetví výroby pneumatík a vyvinul už mnoho jedinečných pneumatík, ktoré pomáhajú zvyšovať efektívnosť vozových parkov. Pokiaľ ide o aktuálne nové pneumatiky Goodyear KMAX S a D, pomohli spoločnosti DAF skonštruovať ťahač splňujúci požiadavky projektu TelliSys[2], ktorý by mal umožniť prepravu kontajnerov s vnútornou výškou 3 metre na nákladných vozidlách s celkovou výškou 4 metre.
[1] V porovnaní s pneumatikami KMAX D s rozmerom 295/55R22.5 a KMAX S s rozmerom 355/50R22.5
[2] TelliSys (Intelligent Transport System for Innovative Intermodal Freight Transport – Inteligentný dopravný systém pre inovatívnu intermodálnu nákladnú dopravu) je iniciatíva na zavedenie prepravy kontajnerov s vnútornou výškou 3 metre. Ide o partnerský projekt univerzity v Cáchach, Európskej intermodálnej asociácie a spoločností DAF, Gefco, Goodyear, Wecon a Wesob.